دماسنج گوشت و مواد یخی
نوشته شده توسط : علی حیدری

نحوه کالیبره کردن دماسنج گوشت

در اینجا ما به خود می بالیم که به شما کمک می کنیم هر بار گوشت را با دمای عالی بپزید. برای اطمینان از رسیدن به آن دمای عالی، مهم است که هر از گاهی دقت دماسنج خود را آزمایش کنید. ساده ترین راه برای آزمایش دقت هر دماسنج در یک حمام یخی است که به درستی ساخته شده است. اگر این کار را با دقت انجام دهید، حمام یخ شما 32.0 درجه فارنهایت در ± 0.1 درجه فارنهایت خواهد بود. اگر مراقب نباشید، حمام یخ می تواند چندین درجه کامل خاموش شود. (فقط یک فنجان با آب یخ در آن می تواند 12 درجه یا بیشتر زیاد باشد.)

 

با یخ پر کنید

 

کلید ایجاد یک حمام یخ مناسب، داشتن نسبت مناسب یخ به آب است. یک لیوان یا ظرف بزرگ را تا بالای آن با یخ پر کنید. یخ خرد شده ترجیح داده می شود زیرا فاصله های کمتری بین یخ وجود دارد، با این حال یخ مکعبی نیز موثر خواهد بود.

 

ایجاد یک حمام یخی مناسب-Finaltouch X10

آب اضافه کن

 

آب خنک را به آرامی اضافه کنید تا فضای بین یخ پر شود. حدود 1/2 اینچ زیر بالای یخ را پر کنید. بگذارید مخلوط یک یا دو دقیقه بماند تا دمای آب ته نشین شود. اگر متوجه شدید که یخ از کف لیوان شروع به شناور شدن کرد، مقداری آب بریزید و یخ بیشتری اضافه کنید. دمای آب زیر یخ 32 درجه فارنهایت نخواهد بود.

پروب را وارد کنید

 

هنگامی که مخلوط به مدت یک یا دو دقیقه استراحت کرد، کاوشگر (یا ساقه دماسنج) را در مخلوط قرار دهید و در مرکز عمودی دوغاب یخ هم بزنید. با هم زدن کاوشگر، از قرار گرفتن سنسور در برابر یک مکعب یخ جلوگیری می کنید، که بر خواندن شما تأثیر می گذارد. نوک کاوشگر را از دیواره های جانبی دور نگه دارید و اجازه ندهید که در کف لیوان قرار بگیرد. انجام این کار، خوانش دما را نادرست می کند. اگر دماسنج دارای نوک سوزنی بسیار سریع و حساس است، باید پروب را به آرامی هم بزنید وگرنه نقاط سردتر و گرم تری را در حمام یخ خواهید دید. هم زدن باعث متعادل شدن دما در سراسر ظرف می شود.

 

تأیید کالیبراسیون

 

دماسنج شما باید 32 درجه فارنهایت (0 درجه سانتیگراد) را در حمام یخ نشان دهد. دماسنج ChefsTemp خود را مطابق دستورالعمل ارائه شده تنظیم کنید. با این حال، قبل از اینکه بخواهید آن را تنظیم کنید، بررسی کنید که خوانش ها در مشخصات دقت ما هستند.

 

دقت Finaltouch X10: ± 0.7 درجه فارنهایت (± 0.4 درجه سانتیگراد) از -22 تا 392 درجه فارنهایت، (30.0- تا 199.9 درجه سانتیگراد) در غیر این صورت ±1.8 درجه فارنهایت (±1.0 درجه سانتیگراد).

 

اگر در محدوده تحمل مشخص شده است، تنظیم نکنید.

 

به خاطر داشته باشید که برای نظارت بر عملکرد دماسنج، کالیبراسیون های خود را پیگیری کنید. استفاده نادرست می تواند باعث شود که دستگاه اغلب از مشخصات خارج شود، بنابراین مطمئن شوید که دماسنج را در شرایط خوبی نگه دارید.

آیا می توان از دماسنج گوشت برای آب استفاده کرد؟

دماسنج گوشت را می توان برای اندازه گیری دمای هر چیزی که در محدوده دمایی طراحی شده آن قرار می گیرد استفاده کرد. از آب گرفته تا روغن پخت و پز گرم شده. برای اینکه بفهمید چه چیزی را می توانید اندازه بگیرید، مهم است که مشخصات و به طور خاص محدوده دمایی دماسنج گوشت خود را جستجو کنید. ChefsTemp Final Touch X10 دارای محدوده دمایی 22- تا 572 درجه سانتیگراد (30- تا 300 درجه سانتیگراد) است و می تواند دما را برای هر نوع غذایی از آب جوش گرفته تا روغن سرخ کردنی اندازه گیری کند.

Finaltouch X10

دماسنج Finaltouch X10 از ChefsTemp نه تنها برای داخل غذا بلکه برای دمای سطح نیز اندازه گیری دقیقی را ارائه می دهد. تنوع استفاده از دماسنج در مقایسه با سایر دماسنج ها بی نظیر است. با خواندن در عرض 1 ثانیه، Finaltouch X10 از ChefsTemp آماده می شود تا هر وظیفه ای را که داده می شود انجام دهد.

 





:: برچسب‌ها: دماسنج ، دماسنج گوشت ، حمام یخ ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: